slow down

Min energi är nere på noll. Den borde vara högre med tanke på det fantastiska vårvädret som värmer hjärta och själ. Men nej, vårdepp i stället för vårpepp. Såklart. Men det tjatas ju om att det är helt okej att må dåligt ibland så jag accepterar mina svackor för utan dem vet jag ju inte när det är bra.

Jobbet rullar på. Jag var på cirkus på med mina 16 elever i måndags. Tillsammans med 150 andra barn. Kan säga att det var en utmaning att inte tappa bort någon men glädjen i deras ögon och att lyssna till deras skratt väl inne var värt varenda svettpärla i pannan. I morgon tar vårt litteraturprojekt om Elsa Beskow slut och vi ska ha teater för lågstadiet. Än en gång pärlor i pannan men jag tror det kommer bli en succé – just för att de faktiskt tycker att det är kul.

Så, just nu står jag mellan ett fantastiskt roligt jobb som lärare och något annat som jag ännu inte kan berätta om. Vi får se vart livet tar mig, till sommaren. Till hösten. Någon gång landar väl även jag i vem jag är och vad jag vill. Men det är inte i dag, så mycket kan jag konstatera.

Kommentera

