Dekadensen är hård just nu

Nä, det händer inte så mycket i mitt liv just nu. Livet är jobbet och det var det hela. Inte mig emot, men jag kan nog klassas som universums sämsta på all social kontakt. Hur gör ni normala människor för att få ihop livet med heltidsjobb, familj, träning och socialt umgänge? Jag förstår inte. Och tiden går så snabbt! Det är måndag morgon sen plötsligt är det fredag igen. What? Men snart ska jag ha semester. Om tio dagar. Sportlov på jobbet och jag tar ledigt från företaget i fem hela dagar. Välbehövligt för kropp och själ.

Jag vet inte om det jag gör är värt och jag vet inte om jag någonsin kommer uppnå vad det nu än är jag strävar efter. Frilansbranschen är så jävla hård och det är så dåliga arvoden så man sliter ihjäl sig för ingenting. Över 50 % procent försvinner. Det är den nakna sanningen men jag vill ändå fortsätta tro på att det är lön för mödan att man tycker det är kul. Jag vill fortsätta tro att den där glädjen och yrkesstoltheten väger upp den taskiga inställning som gör att frilansare alltid får vända på sina ören. För trots allt så är jag ju en sån där som lever i upplevelser och för känslor. Jag behöver inget överflöd, jag vill inte ha något. Men vissa dagar tvivlar jag.

Kommentera

