Kontraster

Wow, vilka kontraster det är i mitt liv just nu. Det är intensivt, lärorikt och det går så snabbt! Nästan lite för snabbt, jag hinner knappt med. Men äntligen har jag fått tillbaka glöden och äntligen känns allt jag tar mig an sådär fantastiskt kul igen. Det bara brinner av driv inom mig och jag har tusen melodier i hjärtat. Men vi måste prata om kontrasterna. I måndags höll jag min första lektion som lärare – lite pirrigt men jättekul. Och bekräftelsen efter lektionen när en av eleverna skrev ”Jättebra lektion med Andréa” på tavlan. Den känslan! I går satt jag och grät över litteraturvetenskapen och hade skolångest till max. I dag har jag varit på möte med en kund till mitt företag. I morgon sitter jag i kassan på Cash. Det känns som att jag befinner mig i helt olika världar nästan varje dag och det är hur kul som helst. Finns ju ingen risk att jag blir uttråkad i alla fall.

Ja, det är mycket av allt och visst har jag bara haft en enda ledig heldag på hela december. Men fasen vad tacksam jag är. Över livet, över mina möjligheter och över alla som stöttar mig i allt jag tar mig an. Och fasen vad stolt jag är. Över mitt mod, över mitt driv och över att jag aldrig ger upp. Visst är jag ganska livrädd för att det bara ska bli en stor soppa av alltihop, men jag försöker intala mig själv att det kommer gå bra. För det kommer att bli bra.

Kommentera

