En helt vanlig måndag

En helt vanlig måndag som innebär hemtenta, som alla andra måndagar fram till januari. Börjar bli less på upplägget med två inlämningsuppgifter i veckan men vad ska man göra. Snart är det över, snart. SNART. Så sjukt. Vaknade klockan 8 och var för första gången på länge helt utvilad trots att jag var vaken till försent. Jag tror att det beror på hösten. På den friska och höga luften, på löven, på de vackra färgerna – på att hösten alltid väcker min livsglädje. Även om alla tankar inte kommer ner på papper, och faktiskt inte ens behöver göra det, så kan jag andas igen. Och snart är det Lucia, min bästa dag på året. Iallafall, efter både skogspromenad med Shiva och yoga (också för första gången på allt för länge) är jag redo att möta dokumentet ”litteraturvetenskap”. Mitt te är också med, såklart. Tanternas blandning blev det i dag, det passar mig fint.

Var tacksam för livet.

Kommentera

